melawat Penang..

baru2 ini ada saudara aku dari Johor datang melawat ke Pulau Pinang..
mereka datang mengikuti rombongan Felda..
dan sudah tentunya aku dan keluarga aku mengambil kesempatan untuk bertemu dengan mereka..

sambil bertemu..
sambil melancong di penang..
wahaha.. orang penang sendiri juga nak melancong di negeri sendiri..

mula2 sekali..
rumah P. Ramlee..
kali terakhir aku pergi..
mungkin masa aku masih kanak2 lagi..
jadi.. kali ini aku mengambil peluang untuk melawat tempat sekeliling..
apa yang ada?
rumah beliau.. 
dan ada beberapa barangan peribadi beliau turut dipamerkan..


selepas itu..
ke masjid terapung..
percayalah cakap aku..
aku tak pernah pergi pon lagi..
hahaha..
solat Asar disitu dan kemudian bersiar2 di kawasan perkarangan masjid..


kemudian, rombongan bas ke Batu Feringhi..
aku dan keluarga tidak menyertai..
perlu balik ke rumah dan menjemput mereka ke rumah..
dalam perjalanan pulang ke rumah..
singgah sebentar di Padang Kota Lama..
bungkusk pasembor..
dah lama kot aku tak makan..
hehe..
dan tak lupa juga menyusur di gurney drive..

okay, tamatlah kisah aku melawat Penang..
hehe..


Comments

  1. salam,

    biasala tu... klu tanya sy pun, ada tpt2 yg kat jhr ni org luar dh sampai, tp sy tk penah sampai pun, hehehe...

    tq ye sudi singgah blog sy...

    p/s - if berkelapangan, jom join contest di blog sy, tq!

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

book review :: relasi mencari sahabat sejati