Skip to main content

kanta sentuh~

baru2 ini aku da bersembang dengan seorang kawan aku..
aku tidak memakai cermin mata ketika itu..
bajet macam nampak..
dan ala2 pakai kanta sentuh..


beliau menegur..
"pakai kanta sentuh ka?"
"tak adalah.. tak retilah nak pakai"
beliau sememangnya memakai pakai sentuh..
lalu mempromosikan kat aku..
ala2 salesgirl gitu..

sebulan HANYA RM20 katanya..
dan tak susah pon nak pakai katanya..
mungkin pada permulaan saja..
dah lama2 nanti oklah katanya lagi..


setelah difikir dan direnung..
macam BEST ja pakai kanta sentuh..
hahaha~
sudah berangan..
tak apa.. satu hari nanti yek..
hehe~

Comments

  1. tapi kan banyak risiko pakai contact lens ni . leceh lak nak jaga , cuci . tapi bergantung pada keselesaan sendiri la kan :)

    ReplyDelete
  2. kanta sentuh... erm, kalau confident, pakai je.
    tpi senang lg pakai spek...hehe...saja nak melemahkan smngt...;)

    ReplyDelete
  3. @Nadhirah-chan

    ohh ya ka.. ok2.. akan dipertimbangkan.. :D

    ReplyDelete
  4. @umi kalsom

    haha.. kalsom! jom.. kita pakai contact lense.. hehe

    ReplyDelete
  5. aku pun teringin nak pakai gak. tapi takot. huhu.

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

hari ini aku nak berkongsi pengalaman aku selama 3 bulan menjadi guru praktikal.. aku nak berkongsi tentang kelas relief.. tahu kan, kelas relief ini, guru-guru dikehendaki untuk masuk ke kelas yang kelas tidak ada guru.. sama ada guru tersebut berkursus, cuti atau ada hal-hal tertentu..

masa dulu sekolah, cukup seronok kan kalau cikgu tak datang.. dan kita boleh buat suka hati.. kalau ada cikgu yang jaga masuk pun, kebiasannya akan disuruh buat kerja sendiri.. betul tak?? hehhee~


setelah menjadi guru praktikal.. aku merasakan cukup FOBIA dengan kelas relief.. malas betul nak masuk kelas dan menjaga kelas tersebut supaya tidak bising.. iyelah, aku pun pernah merasai masa mereka pada dahulu kala.. sekiranya guru mereka ada meninggalkan kerja, senanglah sikit nak menjaga pelajar-pelajarnya.. kalau tidak, jenuhlah.. tuntutan disekolah yang aku praktikal mengkehendaki guru-guru mengadakan aktiviti bersama pelajar.. aku sering saja menyuruh mereka membuat kerja masing-masing.. hahahaha!! k…

perbezaan PRU 13 dan PRU 12 mengikut parti (parlimen)

Assalammualaikum..
nampak gayanya masing2 sudah mengetahui keputusan PRU 13.. tahniah kepada yang telah menang.. dan yang kalah jangan putus asa.. cuba lagi PRU 14.. heeee..
okay.. di sini saya hanya hendak membuat perbandingan parti yang menang.. dan sila analisis sendiri.. hehehe...

klik SINI untuk peringkat DUN
PRU 12PRU 13P1PADANG BESARBNBNP2KANGARBNBNP3ARAUBNBNP4LANGKAWIBNBNP5JERLUNBNBNP6KUBANG PASUBNBNP7PADANG TERAPPASBNP8POKOK SENAPASPASP9ALOR SETARBNPKRP10KUALA KEDAHPKRPKRP11PENDANGPASBNP12JERAIPASBNP13SIKPASBNP14MERBOKPKRBNP15SG PETANIPKRPKRP16BALINGPASBNP17PADANG SERAIBEBASPKRP18KULIMBEBASBNP19TUMPATPASPASP20PENGKALAN CHEPAPASPASP21KOTA BHARUPASPASP22PASIR MASBEBASPASP23RANTAU PANJANGPASPASP24KUBANG KERIANPASPAS

senarai tampal??

ehem.. budak2 UTM sekarang neh tengah kecoh dengan SENARAI TAMPAL.. yeah.. senarai tampal.. gerun.. gerun.. gerun..
apa2 pun senarai tampal.. kau keluar ka tak.. aku tak kisah langsung.. huhu..
aku tak nak tengok kau lagi.. even result yang sebenar pon aku tak nak tengok.. huhu.. sendiri tau resultnya akan teruk.. sendiri juga tak nak terima hakikat.. aishhhhh~ parah2..
yang pasti sila JANGAN tanya aku apa RESULT aku. itu sahaja yang aku nak bagitau.. thank you~