Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2009

Dalam Kenangan A. Ghani A. Hamid

23hb baru-baru neh.. atok aku meninggal dunia.. aku tak sangka sama sekali.. cepat sangat..

masa awal bulan Julai hari tuh, arwah kena masuk hospital.. beberapa harilah gak kat situ.. then, doktor suruh bawak balek.. sebab dia tak boleh buat apa dah.. aku ada blek gak masa neh.. kesimpulanny smua pakcik makcik ak balek.. memang arwah tak boleh nk jalan.. kena ada orang pimpin.. nak cakap pon tak sangat.. masa aku nak balek kolej smula, aku tengok bapak aku sedih sangat, ada gak air mata bapa aku mengalir.. aku tau, bapak aku takut tak dapat jumpa lagi.. aku hanya mampu berdoa agar arwah dipanjangkan umur.. (bapak aku trus balek lepas hantar aku kat kolej)

bila doktor tak boleh buat pa ..cuba plak alternatif lain.. alhamdulillah, bila merawat kat situ, arwah semakin sihat.. aku tak sempat nak jenguk.. aku agak buzy sikit.. tapi, mengikut cerita dari mak aku.. arwah semakin sihat.. boleh jalan.. tak payah orang pimpin dah.. aku pon agak terkejutlah jugak.. aku cuba untuk percayai..

baru-b…

my fault??!

hurmm.. sometimes, i really dont understand what people trying to do.. whether i dont understand or i dont want to understand.. let me be myself.. i know what i want to achieve..

by the way, thanks for advising me.. maybe i cant open my heart yet.. its need time.. but i know its only me that i dont want to open my heart to others.. i think this is not the good time for it.. i know something bad will happen if i do it.. or that is just my assumption..

in this world, we need someone to trust on and somone to lay on.. but, i need someone to give support to me.. wether what im doing is good or not.. maybe im not quite enough experience in that things, that doesnt mean i dont know anything..

please give me a space.. i know already that what im doing its wrong.. but please dont judge me like that.. its good to know that someone support what im doing.. but others?? even those close with me dont agree with what im doing..

i know i keep denying on something.. because i know it is not the time yet.…

flower gurl..

15-19 ogos merupakan hari konvokesyen di UTM.. selama 5 hari nehlah rakyat UTM menghabiskan duit kat pesta konvo.. hahaha.. agak kopak ah gak.. tengok baju2 dengan tudung2.. huhu..

persatuan mahasiswa pendidikan (PMP) telah berjaya mendapatkan hak untuk membuka gerai untuk jual bunga.. bermula 17hb sampai 19hb..


naseblah aku bukan under exco yang terlibat.. so aku tak termasuk dalam proses pengurusan.. tapi, sebagai exco dalam PMP aku diminta untuk jaga gerai.. so, memandangkan jadual aku agak ketat.. tak lama lah aku jaga.. hari selasa pukul 4 sampai 6.. kemudian, hari rabu pagi2 buta lagi aku dah kena menapak kat situ.. disebabkan kesian kat akak2 tuh.. aku dengan roomate turun padang..

aku rasa aku boleh jadi gila ahh jugak jaga gerai tuh.. lebih2 lagi bila masa mereka neh keluar dari dewan.. penat tak terlayan.. harga plak jatuh gila-gila punya.. macam2 kerenahlah gak yang membeli neh.. mintak tawar gila-gila.. sabar jelahh.. dan paling tak boleh tahan bergaduh harga dengan gerai lai…

hati malaya 1957..

yesss.. akhirnya dapat juga aku tengok cerita hati malaya.. hampir 2 tahun lah aku menunggu.. memang satu kepuasanlah.. aku rasa cukup bangga.. dan aku rasa semua orang patut tengok cerita tuh.. memang menyentuh di hati bila kita imbas kembali macam mana tunku abdul rahman meminta wang daripada rakyat untuk ke London.. dan satu lagi masa bendera Union Jack diturunkan dan bendera Malaysia dinaikkan.. sungguh terharu.. huhu..

seharusnya kita semua kena tengok cerita Hati Malayu untuk memberi satu kesedaran.. (aisehh) dah hias bilik dengan bendera pun.. hohoho..

Merdeka!! Merdeka!! Merdeka!! Merdeka!! Merdeka!! Merdeka!! Merdeka!!

yes.. EMAS milikku..

alhamdulillah.. aku telah menyumpurnakan satu tugas yang agak berat.. iaitu selaku pengurus sukan petanque untuk Kolej Tun Fatimah (KTF) untuk SUKAM (sukan antara kolej UTM).. pasukan aku telah membuktikkan bahawa KTF terdiri daripada pemain-pemain petanque yang agak hebat.. (cewaaahh.. haha).. kami berjaya membawa pulang emas untuk KTF setelah bergelut selama beberapa hari di gelanggang pantai, pusat equin.. sesungguhnya segala latihan di padang KTF ataupun di gelanggang itu sendiri membuahkan hasil.. walaupun aku agak penat menguruskan mereka ini.. tapi, aku bangga kerana mereka mampu mengalahkan kolej lain.. dan kami juga dapat memperbaharui rekod lama.. tahun lepas.. nombor 3..

walaubagaimanapun.. aku agak terkilan kerana tak dapat menyumbangkan skill aku untuk petanque.. tahun lepas, aku terlepas peluang.. kerana test.. aku terpaksa menjadi simpanan walaupun hakikatnya aku pemain utama.. walaupun sebagai pengurus aku boleh bermain bersama.. tapi, aku rasa adalah lebih baik jika ak…

Musim Test1..

yeahhh.. skrg neh mula lah musim test.. huhu..

Differential Equation khamis ptg neh..

Kimia Fizik sbtu nnt..

Linear Algebra sbtu mggu dpan..

Mekanik jek xtau bila.. hncus lah dunia ak klu mekanik da test..

neh pn bknny start study lgi.. huhu.. tkutnya.. tgah buzy ngn SUKAM.. anyway assignment bertimbun jek.. huhu.. bila lah nk settle pn ak xtau..