kota kinabalu, sabah - eps 5

Assalammualaikum..

hari keempat di kota kinabalu, sabah..

sebenarnya planning untuk hari ni dah ditetapkan oleh tour guide kawan kami..
untuk ke kundasang..
tapi semalam baru dia bagitau yang dia tak dapat join..
dia kena balik kampung..
itu pasal lah kami kena sewa kereta lagi..

tapi kami request kat dia untuk bawa berjalan2 kat sunday market ataupun gaia street..
pagi2 lagi dalam pukul 7.30 dah keluar..
hmmmm.. speciallynya kat sini pasar ni hanya setiap ahad..
macam pasar biasa.. jual barang2..
dan apa yang pasti..
kat sini murah gila!!!!!!!!!!!
mutiara2 dia pon jatuh sampai half price dari tempat yang kami beli..
tapi kena check lah dulu samada ori atau tak..
dan kerongsang2 kat sini pon banyak jenis dan pilihan..
hoiii!!!!!!! stress gila aku..
sebab aku dah banyak beli..
malas dah aku nak beli..
huhu.. hanya cuci2 mata ja..
pilih ya kakak2..

ada plak gambar ni.. sumpah! aku nak sangat.. tpi........ jangan diikut sgt nafsu...
dah puas2 menshooping2..
kami menuju ke kundasang..
before pergi tu dah selidik daripada kawan kami tu..
apa yang menarik..

1 jam dan plus2 perjalanan ke sana..
dan sementara nak sampai sana..
mula2 sekali..
kami singgah di pekan nabalu..
snap sini.. snap sna..
done.. teruskan perjalanan..
di pekan nabalu..

gunung kinabalu... kena lindung awan plak..

then.. sampai lah kami ditempat yang dituju..
Kinabalu Park..
disinilah terletaknya kaki Gunung Kinabalu..
aktiviti panjat memanjat pon bermula di sini juga..
itu.... planning next time plak panjat gunung kinabalu..
apa buat kat sini..
just jalan2... jalan2..
sambil snap gambar..
sumpah! penat gila..
aku rasa macam nak pengsan pon ada.. adoi..
pintu masuk kinabalu park..

lepak2.. rilek..
dah puas amik udara segar..
teruskan perjalanan ke kundasang..
apa ja ada?
pemandangan indah..
gunung kinabalu di belakang... 

bunga raflesia... tipu ja..

subhanallah! cantik kan gunung kinabalu..

then ke ranau..
owhh.. tak ada apa rupanya disini..

then.. patah balik..
masuk Tamaparuli..
sepanjang perjalanan balik aku dah pengsan..
seriusly!! aku pening gila........
agak2 rasa macam nak berbuka awal pon ada.. hehe..

then singgah di rumah terbalik..
tapi kepala aku still terbalik lagi..
so.. mereka2 ja yang pi..
nak buat lagu mana..
pening aku tak hilang2 lagi..
rumah terbalik..


kereta pon dia terbalik...

hari ni masih awal lagi..
jadi kami ambil keputusan jalan2 ke bazar..
dan...
apa yang menariknya..
sesampainya di bazar terus hujan lebat..
tak kan nak patah balik pula kan..
beli secepat mungkin..
redah ja dalam hujan..

sampai di hotel..
memang ngam2 untuk berbuka..

esok dah nak balik ke johor..
jadi malam tu sibuklah mengemas..
mengira segala hutang..
membahagi segala barangan..

sambung untuk hari seterusnya........

Preview Episode
Episode 1
Episode 2
Episode 3
Episode 4
Final Episode

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..