salam aidiladha..

dikesempatan ini.. saya ingin mengucapkan selamat menyambut hari raya Aidiladha khususnya kepada semua umat Islam.. semoga kita sama2 dapat menghayati Aidilaha pada kali ini..


pada hari raya aidiladha inilah, kita melaksanakan qurban.. qurban yang kita lakukan adalah sebagai mengingati kisah pengorbanan nabi Ibrahim dan nabi Ismail.. dimana nabi Ibrahim telah diperintahkan oleh Allah untuk mengorbankan nabi Ismail untuk menguji ketaatan dan kesetiaan.. dan nabi Ismail ini jugalah satu2nya anak kepada nabi Ibrahim.. namun dek ketaatan dan kesetiaanya kepada Allah, nabi Ibrahim merelakannya dan dek ketabahan dan kesabaran beliau, Allah telah menggantikan nabi Ismail dengan seekor kibas untuk dijadikan qurban.. (terpaksa jap aku bukak buku syariah islamiah tingkatan 4.. huhu)

begitu tingginya nilai kesetiaannya dan ketaatannya kepada Allah.. jikalau nak dibandingkan dengan kita.. dimanakah letaknya nilai kita?? jauh panggang dari api mungkin. .marilah kita fikirkan bersama dimanakah tahap iman kita.. selamat beramal~

Comments

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..