kahwin??!!

terasa bahangnya dan keexcitedtannya apabila mendapat tahu ada kawan sekelas masa sekolah akan berkahwin tak lama lagi.. waaahh.. bestnya.. terasa macam nak KAHWIN jugaklah.. hahahaha..



oh tidak.. aku sedang berangan dan bermimpi..

bukan senang kan nak berkahwin.. nak memilih yang sepadan..
dan memerlukan satu pengorbanan jugak..
dan perlu sedia dari segi emosi, fizikal dan kewangan..


ingat senang ka nak kahwin?? yang berkenan pon tak ada lagi..
ada hati plak.. ish3..



dan ini kisah aku.. 
bukannya tak ada yang berkenan..
ada jek dua, tiga orang mamat yang pernah mencuba nasib..

entahlah, mungkin belum tiba masanya lagi..
pernah jek aku dibasuh sebab menolak..
tak apelah.. Dia yang lebih mengetahui..

dan aku juga pasti akan sesuatu dan yakin akan sesuatu..
dan cuba untuk mempertahankannya..
tiada istilah "couple" dalam hidup ku..
hanya "couple" selepas berkahwin..
insya-Allah~


Ya Allah, jika aku jatuh cinta..
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaku untuk mencintaiMu..
Ya Allah, jika aku jatuh cinta..
Jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu..
Ya Allah, jika aku jatuh cinta..
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hanya bertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang semu..
Ya Allah, jika aku jatuh cinta..
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dariMu..
Ya Allah, sesungguhnya aku bermohon padaMu untuk selalu mencintaiMu..
Aminn.. Ya Rabbal A'lamin~

Comments

  1. nk kawen gk.........
    carikan partner boley?
    hahahaha

    ReplyDelete
  2. couple lepas kawin...pastinya lebih manis..
    jom, sama2 pegang prinsip tu..:)


    p/s: terasa nak kawin gak...haha..seriously, ramai sgt yg sebaya kita duk kawin dh...

    ReplyDelete
  3. ke-pak.ke-pak.ke-pak.ke-pak.
    ke-pong.ke-pong.ke-pong.ke-pong.

    err. sapa yg kawen?

    haha.

    btw, brp org cuba tu tak leh bla. haha.

    ReplyDelete
  4. umi kalsom~ jom kalsom pegang prinsip tuh.. ;)

    adsassin~ ruzaina, zakiah..
    ok.. ak dah segan.. dan ak dh remove.. hahaha!!

    ReplyDelete
  5. hahhaha..
    perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik...
    ku nak yg baik..diri mestilar jadi baik dulu...baru dapat yg baik...

    p/s:tetiba tgk nama adsassin teringat kat novel hlovate (versus)

    ReplyDelete
  6. put~ yupp3.. aha.. mmg ilhamny dri novel tuh.. hahaha..

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..