percy jackson & lightning thief~

disebabkan aku mendapat penghormatan untuk bercuti lebih awal daripada student UTM yang lain.. hehe.. maka, kebosanan cepat terserlah.. hahaha.. iyelah.. dok rumah bukannya wat apa.. goyang kaki.. sehabis goyang tuh.. hehehe..

anyway, cuti neh aku berpeluang untuk membaca satu buku.. yeahh.. buat julung2 kalinya dan buat pertama kalinya aku membaca novel english.. erkkk.. selama neh layan novel cinta Melayu jek.. otak dah tak leh nak proses dah.. so, aku beralih angin kejap..

disebabkan adik aku mengumpul buku siri percy jackson.. aku pon menumpanglah.. hahha.. siri yang pertama.. 'percy jackson & lightning thief'.. aku baca yang versi UK.. aku pon tak sure lah apa bezanya dengan versi US.. benggong tul kan aku neh.. hehe.. dan buku yang neh dah diadaptasi kan dalam wayang.. aku pon dah pernah tengok..

pa yang aku boleh cakap.. jangan samakan yang wayang punya dengan buku punya.. lain beb!! silap haribulan, kalau tengok balik cita tuh, aku plak yang pening.. idea asalnya tuh ada.. tapi.. ketara sangat perbezaan dia.. kalau nak tau apa beza dia.. bacalah sendiri.. hehee..

pening kot otak aku baca buku english.. kejap bukak dictionary.. kejap search online translate.. online translator lagi tak boleh blah.. kadang2 aku baca jek.. malas nak bukak dictionary.. bukannya tak boleh paham.. kena men hentam jeklah jawabnya..

dan sekarang meneruskan perjuangan ke siri yang ketiga.. err yang kedua pon dah habis baca.. nanti aku huraikan.. errr.. suka2 jek.. ok ini cover booknya..

Comments

  1. tahniah cikgu Aainaa! cikgu seharusnya menjadi contoh terbaik kpd ank murid, memupuk sifat suka membaca seiring dengan wahyu pertama - iqra' (bacalah). Majulah Aainaa utk ank bangsa.. =)

    ReplyDelete
  2. erkk.. hahaha..
    untuk ank bgsa ehh..
    ok!!

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..