kenakalan student ku..

semasa praktikal.. aku berpeluang pegang 2 kelas.. semasa penyerahan guru pelatih kepada guru pembimbing, aku diberitahu yang aku akan mengajar tingkatan 1.. rasa Alhamdulillah sangat2.. tingkatan 1 apa lah sangat kan.. (aku cakap dalam hati jek).. iyelah kalau nak dibandingkan dengan housemate aku yang lain.. dalam kami 4 orang.. aku jek yang dapat tingkatan 1.. 2 lagi dapat tingkatan 4 dan seorang lagi tingkatan 2.. so, rasa agak senang hati masa tuh.. hehehehe..

2 kelas.. kelas 1 UUM dengan 1 UPM..

pelajar 1UUM..
secara kasarnya, kelas 1 UUM adalah kelas yang sederhana saja kelakuan budak2nya.. kalau dari segi tahap pemikiran.. sekolah ni mengamalkan konsep campur.. dalam 1 kelas akan bercampur yang pandai dan yang kurang pandai.. so, dari segi tu.. aku tak boleh nak cakap apa lah.. perangai masing2 boleh tahan.. ada beberapa orang yang perlu diberi perhatian.. mula2 sekali budak2 cina lelaki di barisan depan.. sibuk kita mengajar.. sibuk juga dia bising.. alahai sabarlah aku.. tapi, sekali tegur diamlah tuk 10 minit.. dan deorang ni suka buli seorang budak cina ni.. penat kot aku kalau deorang mula kacau budak sorang tuh.. ada2 jek.. barisan tepi plak, budak2 cina gurl plak.. aku tau deorang sebenarnya tak pernah bagi perhatian masa aku ajar.. sekali aku tanya soalan.. tergedik2 nak bagi perhatian.. sama jugak dengan budak india gurl kat belakang.. ada jek deorang sembang.. bajet macam aku tak nampak kot.. kadang2 tuh aku malas.. budak2 melayu plak.. yang gurl.. ok2 jek.. yang laki pon bolehlah tahan.. tapi, kelas ni sekali mengamok.. deorang takkan berani bising dah.. hehheehe.. cuma, bila dah hujung2.. sylabus dah habis.. time ulang kaji.. deorang mulalah wat perangai masing2.. apa pun kelas ni masih boleh dikawal..

satu lagi kelas 1 UPM.. dan kelas ni pegang tittle kelas form 1 yang paling banyak kes.. iyaaa.. aku sangat akui.. kelas ni budak2 dia sangat sangat dahsyat.. dalam kelas ni jugak ada budak cina maki aku.. cakap f**k.. sabarlah aku.. aku tak wat salah pon dengan dia.. p marah jek pon.. tuh pon bukan marah gila2 lagi.. kelas ni sangat bising yang teramat2.. salunya kelas ni lepas rehat.. aku kebiasannya masuk kelas 5minit lepas tuh.. menyakitkan hati kut kalau nak tunggu.. lepas masuk.. nak tenteramkan kelas tuh.. ada 5 minit aku amik.. even masa azan asar pon bising lagi.. adoiiii...budak gurl melayu tak ada masalah.. malahan rapat dengan aku.. budak laki melayu plak ada banyak geng.. ada geng yang memang nak belajar.. ada yang memang suka cakap.. dan ada yang memang suka 'menganjing' orang.. budak cina lagi lah.. kadang2 tuh ponteng.. tapi.. kebanyakkannya memang tak boleh nak diselamatkan dah.. aku salu keluar kelas ni dengan perasaan yang amat2 geram.. so, rasanya even aku melanggar salah satu tatatertib guru praktikal, aku tetap tak rasa bersalah.. sebab benda tuh perlu dilakukan..
dak laki melayu 1 UUM

itulah kenakalan student aku.. barulah aku sedar.. walaupun tingkatan 1.. tapi perangai.. sabar jelah.. sekolah harian plak kan.. serius.. aku sangat dengki dengan sapa yang dapat sekolah sains, sekolah asrama penuh.. yang ternyata kawalan kelas tak menjadi masalah sangat.. even sampai hari terakhir, aku tau kawalan kelas aku still FAIL.. mungkin Allah menginginkan aku belajar sesuatu melalui kenakalan mereka.. hanya Dia yang tahu.. dalam rumah sewa aku.. ada seorang yang dapat sekolah terkawal.. serius aku cakap.. aku nak sangat p sekolah tuh.. hehehe.. kadang2 dia bercerita akan geramnya dengan studentnya.. dan aku hanya terfikir.. rasanya student aku lagi teruk.. setakat tuh pon nak geram ka.. hehhee..



1 upm~ zuhairi dan syukri yang sentiasa bagi masalah

dan mungkin satu hari nanti juga.. aku akan berterima kasih juga pada mereka.. apa pun.. merekalah student pertama aku yang tak mungkin aku lupakan walaupun masing2 ada kenakalan masing2..
1 upm

Comments

  1. aaaaiiinaaaaaa!!!!
    ops silap3...cekgu aina..hehe...
    weyh,cambes ja tgk hg jadik cekgu...
    apa2 pon tu pengalaman weyh ngajaq dak2 nakal..pasni at least hg da taw cmna nak handle..hehe..gogogo cekgu aina... :D

    ReplyDelete
  2. cam best??
    haha..
    nnt post yg len ak cita plak.. pnat ouhh jd ckgu..

    pasneh ak pgang rotan lah weyh!! hahaha..

    ReplyDelete
  3. wei...yg kat board blkg tuh,,,tulisan ang ka??? bagoih no tulisan cgu dah berubah...dlu time skolah,,,kecik nk mampoihhh...hehehe

    ReplyDelete
  4. aha.. tulisan akulah..
    well3..
    jd ckgu, mna boleh tulisan kcik..
    ak kna tgur kot msa mula2 dlu..
    hehehe..

    ReplyDelete
  5. aina.. awt muka hg dlm pict yg last mcm penat ja weh.. hehe. sabaq byk2 la dgn prangai2 student.. hihi

    ReplyDelete
  6. hahah..
    penatlah.. klas tuh sngt memenatkan ak..

    ReplyDelete
  7. kat sek ko nie xde 1 UTM ke?

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..