anime..


anime ialah siri kartun Jepun.. kalau ditayangkan di televisyen, kadang-kadang dialih bahasanya.. antara contoh anime yang sangat popular ialah dragon ball.. yang sememangnya sangat digilai pada zaman kanak-kanak aku dahulu.. sanggup bangun seawal 9.00 pagi.. dan banyak pula siri untuk dragon ball ini..



aku sangat suka dengan cerita anime.. kalau di UTM.. aku kadang-kadang berhabis duit membeli DVD yang ada ditawarkan di dalam kampus UTM.. selalunya aku kongsi dengan seorang kawan aku.. bila dah beli.. nanti aku copy untuk dia pula.. untuk menjimatkan kos.. hahahaha!!

bila dah beli, kenalah tengok.. tapi, ada juga yang masih tak tengok lagi.. entahlah.. tak sempat pula nak tengok.. yang paling aku nak tengok sangat cerita Bleach.. tapi tuhlah.. aku tak tengok-tengok lagi.. apa yang best sangat dengan anime neh?? anime pun banyak genre.. aku kurang sedikit genre yang romantik.. yang cintan cintun neh.. contohnya macam honey and clover, paradise kiss.. aku lebih suka yang aksi dan magik.. contohnya macam sailormoon, shakugan no shana, vampire knight.. kadang-kadang aku tengok pun sebab nak cuci mata.. haha.. contohnya macam cerita vampire knight.. fuhh.. handsome ahh..

honey and clover
paradise kiss..

















dan anime kegemaran aku ialah cardcaptor sakura.. yeahhh.. syoaran dan sakura.. dan juga tsubasa chronicle.. menggunakan watak yang sama.. cuma berlainan jalan cerita..

cardcaptor sakura..
tsubasa chronicle















kadang-kadang bila rasa best dengan lagunya.. mula lah aku mencari dan mendownload.. hahaha.. pernah saja aku buat sebagai ringtone.. hehehe..

ada sesiapa tau lagi tak cerita anime apaa yang best-best?

shakugan no shana..

bleach..


sailoormoon..


vampire knight..

Comments

  1. doremon anime jugak kan? hehe... fiq pun minat cardcaptor sakura =D

    ReplyDelete
  2. aha.. owhh ya ka.. hahaha!!
    suka sangat tengok sakura dengan syoaran..

    ReplyDelete
  3. tanya sikit boleh.. cam ne tuan blog buat page ni load dengan cepat

    ReplyDelete
  4. erkkk.. pyahnya soalan tuh..
    ntahlah.. xtau..
    maybe xbanyak tambah2 benda kot kat blog.. hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..