rakan online..

cuti ini membolehkan aku menghadap laptop selama 24 jam sehari.. ditambah pula dengan pemasangan wifi menambahkan lagi kerancakan untuk beronline..

seringkali ditanya, kalau online buat apa? tak boring ka? ermm.. bagi aku, tak ada apa yang boring.. mungkin disebabkan aku yang sedang aktif berblogging.. aku kerap kali menghaiskan masa aku untuk blog walking.. tak pun pecahkan kepala edit layout untuk blog..


selain aktif berblogging, aku juga mengaktifkan diri di facebook dengan bermain game-game yang tersedia ada.. yang paling sekali utama sekali ialah mafia wars.. hehehe.. dan ada juga petville.. kadang-kadang main uno juga..

setentunya dengan blogging dan juga bermain game di facebook telah menambahkan rakan kenalan aku.. blogging setentunya menambahkan kenalan.. mengusha-usha blog dan dengan muka tak tahu malunya meninggalkan komen di post mereka.. dalam tak sedar, satu pertalian ukhuwah telah terjalin walaupun tidak mengenal.. bermula dengan komen di post, kemudian beralih ke YM atau Skype.. begitu juga dengan game di facebook.. dek game Mafia Wars yang aku main, aku juga mempunyai kenalan di luar negara.. kadang-kala melibatkan diri dalam chat group bersama mereka.. mau pecah kepala aku nak chat dalam english.. tak apa, kita belajar.. main bukan sekadar main.. game ini secara tidak langsung memupuk semangat tolong-menolong..  hehehe.. kalau sesiapa yang main, bolehlah add yek..


sungguh indah bukan dunia online ini.. ramai kenalan juga bermakna kita juga mengembangkan minda kita.. tidaklah terperuk dengan dunia kita sahaja..

Comments

  1. teruskan aktiviti tue..tp ingat, jgn sampai sakit kepala bila mengadap lap top tue...(pesanan dr pihak penaja..hihi)

    jgn maree..

    http://fadthnwan.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. hehe.. iya.. baiklah..
    salunya ok saja.. hehe

    ReplyDelete
  3. aainaa. wifi adalah yg terbaik!!!! =)

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..