sujud syukur

Assalammualaikum..

hari ni saya nak berkongsi tentang sujud syukur..
(baiklah pula guna saya.. hihi)

just sekadar perkongsian..
dah alang2 saya google untuk pengetahuan saya..
saya kongsikan anda semua..
walaupun hakikatnya anda pon boleh google juga ya tak..

TUJUAN :
menyatakan terima kasih atas nikmat Allah s.w.t
dilakukan juga apabila mendengar atau melihat berita menggembirakan atau terselamat dari bencana

CARA PELAKSANAAN:
1. menghadap kiblat 
2. sujud sekali dan dilakukan di luar solat

RUKUN :
niat
takbiratul ihram
sujud
memberi salam.

BACAAN KETIKA SUJUD:
ada yang mengatakan bacaan sujud tilawah..
dan ada juga yang mengatakan cukup dengan alhamdulillah..
dan ada juga mengatakan tiada bacaan khusus..

mudah bukan sujud syukur..
apa2 kekurangan ataupun tersalah info harap dimaafi..
semoga kita sentiasa berada dalam golongan hambaNya yang sentiasa bersyukur..
wallahua'alam..

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..