PSM completed

Assalammualaikum..


ini lah hasil PSM saya yang telah dijilidkan..
before that..
iyaa.. saya tahu PSM ni dah berkurun dah..
tapi suka hati lah..
antara kenangan istimewa kot..
hahaha..

sudah hampir enam bulan PSM ini lengkap sepenuhnya..
lega rasa hati bila dah selesai..
tapi agak sedikit terkilan bila baca balik..
typing error sana sini.. huhuhu..
mungkin sebenarnya saya mampu untuk menghasilkan PSM yang lebih baik jika meletakkan sepenuh hati..
hahaha..

okay..
saya nak cerita serba sedikit tentang PSM saya..
tak nak tahu.. tak apa.. tak kisah..
boleh pangkah.. =)

kajian tentang penggunaan web dalam meningkatkan motivasi pelajar dalam pelajaran Matematik merentas pencapaian..
web yang digunakan adalah  Majalah Web Dunia Matematik..
menggunakan model motivasi ARCS dalam membangunkan majalah web tersebut..
sebenarnya dah hujung2 buat PSM..
baru paham konsep majalah web dunia Matematik.. haha..
teruk gila..

frankly speaking..
tak adalah unsur ARCS sangat disuntikkan..
but adalah jugak..
dan kajian kami sendiri telah membuktikkan dapat meningkatkan motivasi..
walaupun hakikatnya ada sedikit unsur penipuan.. opssss..

tapi kalau betul2...
sebenarnya memang boleh tingkatkan motivasi pelajar..
sebab pelajar sangat sinonim dengan web..
dan web dunia matematik yang interaktif should be okay with them..

well..
mungkin jika diizinkan saya ditempatkan di sekolah..
dan mengajar Matematik..
saya akan menggunakan majalah web dunia matematik ini sebagai satu medium menarik perhatian pelajar..
dan sememamngnya itulah harapan pelopor web dunia matematik ini..
saya doakan beliau sukses selalu..

**ARCS; attention, relevance, confidence, satisfaction 

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..