a step to the future

Assalammualaikum..

Sudah lama rasanya tak post something kat sini..

A step to the future..
Bila mana nama aku dah naik bagi temu duga dengan pihak suruhanjaya perkhidmatan pelajaran..
dan bila mana aku sudah selesai menjalani temu duga..

sekarang ni..
hanya mampu berdoa agar semuanya dipermudahkan..

berbicara tentang temu duga..
sememangnya aku dijadualkan agak awal..
hanya ada seminggu untuk persiapan rapi..
dan sebenarnya..
persiapan yang sangat tidak rapi.. 
dan pergi dengan dalam keadaan yang sangat tidak bersedia..

setibanya di tempat temu duga..
alhamdulillah dan syukur mak sudi hantarkan..
mula2 melangut lah jugak tak kenal siapa2..
then ada yang memanggil..
bushra dan kak ayu..
hehehe.. apa lagi..
sembang lebih..

then pegawai datang..
memeriksa dokumen yang diperlukan..
waktu ni semua dah kalot..
dengan ada yang guna borang yang salah lah.. huhu..
susunan pon tak betul lah..
sabar ja lah..

setelah selesai..
aku diaturkan bersama enam orang..
dan 2 daripadanya adalah teman aku sendiri..
hehe.. itu pon nasib baik ada sorang lagi daftar lewat..
kalau tak mau kami budak UTM conquer bilik temuduga..

salah seorang penilai..
adalah pengerusi SPP..
orang kuat SPP..

dan soalannya..
semuanya lebih kepada menggoreng.. hahaha..
maksud aku tak ada soalan fakta..
lebih kepada perbincangan..
dan aku pula jenis yang low profile..
so, tidaklah aku yang meg'conquer' bilik temuduga tu..
anyway tan sri tu pon bagi peluang kat aku..
disebabkan aku terlalu low profile..

dan sekarang..
semuanya sudah selesai..
aku tak tahulah sama ada yakin untuk dapat atau tidak..
tapi aku hanya mampu berserah sekarang ni..
harapnya.. 
jawapan positif lah yang aku terima..
insyaAllah.. 

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..