Skip to main content

emooosiii~

pernah berada dalam keadaan emosi??
yeahh.. sudah pastinya..
tidak kiralah sama ada lelaki atau perempuan..
selagi bernama manusia dan mempunyai hati dan perasaan..
sudah pastilah pernah berada dalam kedaan emosi..

tetapi..
kawalan emosi yang membezakan..
antara lelaki dan perempuan..
sudah pastilah sangat jauh berbeza bukan..
kawalan emosi lelaki sangat kuat daripada perempuan..
dan seharusnya seorang lelaki pandai mengawal emosinya bukan..

perempuan..
asal sakit hati sikit..
mula lah nak marah, menangis dan pelbagai ragam lagi..

lelaki kalau sakit hati..
jarang bukan nak nampak lelaki sakit hati..
sebab mereka kan macho..
apa kelas laki nak emosi bukan.. hehe..
kalau ada pun, pasti mereka tak akan menangis macam perempuan..
kalau ada, itu aku tak tahu.. heeee~

perempuan.. kalau emosi saja..
mesti dikatakan 'datang bulan'
hahaha.. suka2 hati ja bukan..
tapi bagi aku kadangkala ada betulnya..
hehee..
disebabkan perubahan hormon yang melanda..
dan ketidakstabilan hormon..
maka emosi juga turut terjejas..
tak begitu para biologist?? heee~

tapi kalau laki emosi??
erkkk.. nak kata apa ehhh..
buruk rasanya kalau seorang lelaki itu mudah beremosi..
mana kemachoan kau hah..
dan seorang lelaki seharusnya tidak mudah dipengaruhi emosi..
lelaki merupakan pemimpin..
cuba bayangkan kalau pemimpin yang senang dipengaruhi emosi..
agak2 membangun tak negara tuh??
okay, sila jawab sendiri..

okay, para lelaki di luar sana..
silalah mengawal emosi anda yek..

dan para perempuan..
teruskanlah beremosi.. hahaha!!


Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

hari ini aku nak berkongsi pengalaman aku selama 3 bulan menjadi guru praktikal.. aku nak berkongsi tentang kelas relief.. tahu kan, kelas relief ini, guru-guru dikehendaki untuk masuk ke kelas yang kelas tidak ada guru.. sama ada guru tersebut berkursus, cuti atau ada hal-hal tertentu..

masa dulu sekolah, cukup seronok kan kalau cikgu tak datang.. dan kita boleh buat suka hati.. kalau ada cikgu yang jaga masuk pun, kebiasannya akan disuruh buat kerja sendiri.. betul tak?? hehhee~


setelah menjadi guru praktikal.. aku merasakan cukup FOBIA dengan kelas relief.. malas betul nak masuk kelas dan menjaga kelas tersebut supaya tidak bising.. iyelah, aku pun pernah merasai masa mereka pada dahulu kala.. sekiranya guru mereka ada meninggalkan kerja, senanglah sikit nak menjaga pelajar-pelajarnya.. kalau tidak, jenuhlah.. tuntutan disekolah yang aku praktikal mengkehendaki guru-guru mengadakan aktiviti bersama pelajar.. aku sering saja menyuruh mereka membuat kerja masing-masing.. hahahaha!! k…

perbezaan PRU 13 dan PRU 12 mengikut parti (parlimen)

Assalammualaikum..
nampak gayanya masing2 sudah mengetahui keputusan PRU 13.. tahniah kepada yang telah menang.. dan yang kalah jangan putus asa.. cuba lagi PRU 14.. heeee..
okay.. di sini saya hanya hendak membuat perbandingan parti yang menang.. dan sila analisis sendiri.. hehehe...

klik SINI untuk peringkat DUN
PRU 12PRU 13P1PADANG BESARBNBNP2KANGARBNBNP3ARAUBNBNP4LANGKAWIBNBNP5JERLUNBNBNP6KUBANG PASUBNBNP7PADANG TERAPPASBNP8POKOK SENAPASPASP9ALOR SETARBNPKRP10KUALA KEDAHPKRPKRP11PENDANGPASBNP12JERAIPASBNP13SIKPASBNP14MERBOKPKRBNP15SG PETANIPKRPKRP16BALINGPASBNP17PADANG SERAIBEBASPKRP18KULIMBEBASBNP19TUMPATPASPASP20PENGKALAN CHEPAPASPASP21KOTA BHARUPASPASP22PASIR MASBEBASPASP23RANTAU PANJANGPASPASP24KUBANG KERIANPASPAS

senarai tampal??

ehem.. budak2 UTM sekarang neh tengah kecoh dengan SENARAI TAMPAL.. yeah.. senarai tampal.. gerun.. gerun.. gerun..
apa2 pun senarai tampal.. kau keluar ka tak.. aku tak kisah langsung.. huhu..
aku tak nak tengok kau lagi.. even result yang sebenar pon aku tak nak tengok.. huhu.. sendiri tau resultnya akan teruk.. sendiri juga tak nak terima hakikat.. aishhhhh~ parah2..
yang pasti sila JANGAN tanya aku apa RESULT aku. itu sahaja yang aku nak bagitau.. thank you~