alkisah di Hari Ibu..

anyway, 9 Mei hari tuh.. my family makan lunch kat Pulau Aman.. kiranya bagi off duty kat mak tak payah masak.. haha.. Pulau Aman tuh dekat dengan Batu Kawan.. then, kena nek bot.. fuhhh.. punyalah nak makan kan.. haha.. thrill gila.. bapak aku jek yang pernah makan kat situ.. yang lain tak pernah lagi..

sampai kat sana rasanya kul 2 lebih.. iyelah tunggu adik aku habis tuisyen dulu.. sesampainya, order lah.. order nasi.. orang tuh cakap tak ada.. yang ada mee kuah dengan mee goreng.. xpelah.. layan jelah.. haha.. kebulur2 pon kenyang jugak kalau makan mee jek.. and kat sinilah jugak aku belajar makan udang.. udang dia banyak.. kena bising dengan parents sebab tak reti makan.. so, try lah makan.. apa yang aku leh simpukan.. makan udang neh sangat menyeksakan.. hehehe..

lepas makan, masa bayar,  bapak aku tanya lah si penjual neh.. kedainya bukak kul berapa.. nanti lehlah kitaorang bajet2 sikit.. rupa2nya kedai tuh tak jual pon nasi.. hahahahaha!! dia just amik tempahan kalau nak wat jamuan.. kena 30 orang ke atas.. hahahaha!! macam nak mati aku gelak.. iyelah masa bapak aku dulu makan, dia ada jamuan.. itu pasal lah..

lepas makan tuh.. jalan2 dulu sekejap kat pulau aman tuh.. dah agak puas pusing2 tuh.. balik lah ke rumah.. sesampainya kat rumah.. lepak habis.. penat..

adik aku yang sorang lagi belanja mak aku secret recipe.. dia tak ikut sebab dia keja.. orang keja, bolehlah belanja secret recipe.. yang aku dengan adik aku sorang lagi soh bapak aku yang tolong bayarkan makan kat pulau aman.. hahaha!!

anyway.. to my mum.. Pn Ena Jamal.. selamat hari ibu.. (lantaklah kalau dah lepas pon.. hehe..) segala pengorbananmu tak akan ku lupa.. aisehhhh.. haha..





Comments

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..