jiwa kacau??

pernah rasa jiwa kacau?? tipulah kan kalau tak pernah.. biasalah tuh.. hehehe


fokus aku kali neh ialah terasa.. (apsal lah post aku sejak kebelakangan neh len macam ehh.. suka hati akulah.. aku punya blog kan.. hehe..) biasanya bab terasa2 neh dengan orang yang kita rapat.. tul kan.. entahlah.. kenapa dengan orang yang kita rapat pon kita nak terasa.. sedangkan kita tau apa yang dia tak suka.. sampai sekarang aku masih tak dapat jawapan yang munasabah lagi.. hehe.. (kalau ada sesiapa yang nak bagi jawapan, anda digalakkan.. hehe)


apa rasanya terasa neh ehh.. (haha.. soalan tak masuk akal betullah) sendiri rasa.. sendiri tau ehh..


kadang2 sepositif mana pon kita neh, mesti kadang2 ada terasa punya dengan orang.. orang kutuk lah apa pon kat kita.. kita masih lagi senyum dan berfikiran positif.. tetapi, kadang2 ada saja yang pantang sikit salah cakap dah mula terasa.. tuh kes parah lah..


kita kadang2 tak mampu nak kekalkan fikiran yang positif sepanjang masa.. lebih2 lagi kalau orang perempuan.. janganlah buat pasal time tertentu (neh macam dah merujuk diri sendiri jek.. haha!) iyelah.. perubahan hormon yang berlaku menyebabkan ketidakseimbangan emosi.. lantas mereka ini gagal mengekalkan pemikiran yang positif.. hehe (betul tak sesiapa yang amik bio.. atau aku yang auta..hehe) 


kadang2 tak berniat pon saja2 nak wat terasa (ada ka kes camneh eh.. ntahlah..) dah hakikatnya terasa.. namanya pon dah TERASA.. bukannya saja2 nak rasa.. hehe.. just apa yang mampu dilakukan masa terasa, yang seorang lagi tuh jangan lah plak tambah kan lagi.. buatlah apa yang patut.. pujuk ka.. apa ka.. kalau dibiarkan.. melarat pulak kan.. lagi bahaya.. itu kalau kes kecik lah.. kadang2 ada jek kita terasa dalam diam.. salunya benda neh terjadi kalau bendanya kecik jek.. iyelah watpa lah nak diisukan.. remeh sangat kan.. hehe.. so, the best way is keep silence and recover sendiri..


kalau kes besar plak.. yang melibatkan satu isu yang sangat besar dan sangat sensitif.. nak terasa tuh boleh.. tapi janganlah lama2.. sakit jek yang dapat.. bukannya dapat pa pon.. tak pon.. control lah cikit ehh.. satu pihak lagi, janganlah lepas tangan jek.. kalau lepas tangan, lagi lahh.. susah ehh nak cakap.. pandai2 lah pikir..


apa2 pon.. suatu perkara yang bisa kalau terasa dengan orang.. cepat2 kita hilangkan perasaan terasa.. nanti lain plak yang jadinya.. semoga kita dapat menjalani hidup tanpa rasa terasa dengan orang lain.. insya-Allah.. ;)



Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..