tertekan?? dan tekanan..

manusia tidak adanya yang sempurna.. dan adalah suatu perkara yang normal sekiranya berasa tertekan dengan sesuatu perkara.. kadang2 perkara tuh bukanlah besar mana pon.. just dibesarkan, jadilah sangat besar dan menekankan kita..

kadang2 kita tertekan dengan masalah yang kita sendiri tak sangka kita akan berasa tertekan.. iyelah, sangka kita kecik jek benda tuh.. dan bila dibiarkan, melarat dan akhirnya kita jugalah terpaksa menanggung tekanan itu..

selalunya manusia ditekankan dengan masalah peribadi.. tidak kisahlah dari segi perhubungan, kewangan atau apa2 sahaja.. apa yang penting ialah selesaikan masalah tersebut supaya kita tidak akan tertekan.. sama ada kita hendak atau tidak.. itulah yang seharusnya dilakukan.. dan InsyaAllah, kita tidak akan berasa tertekan lagi setelah menyelesaikan apa yang patut diselesaikan..

walau bagaimanapun, kadang2 kita berasa tertekan dengan perkara yang simple jek.. so, ambillah angin.. tenangkan fikiran.. Dr Fazley ada menyatakan.. " Tertekan?? Bayangkan anda berada di tepi pantai yang indah dengan air laut yang biru lagi jernih atau mungkin di tepi air terjun yang indah dan menyamankan.. Bijaklah memanipulasikan minda" so, manipulasikan minda supaya tidak berasa tertekan.. kita juga digalakkan supaya dekatkan diri dengan NYA semoga diberikan ketenangan..

mudah-mudahan kita tidak selalu berasa tertekan.. dan tertekan adalah tidak bagus untuk kesihatan.. so, elakkan daripada tekanan yang berlebihan.. ;)

Comments

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..