tak sayang kawan ka?

Assalammualaikum..


kes pertama :
" awak tak sayang kawan awak ka.. biar dia buat dosa"

speechless aku bila diajukan soalan tuh..
tak tahu nak bagi jawapan apa..
tak tahu apa nak diperkatakan..
tak tahu.. tak tahu..

dalam hati sebak terasa..
sapa tak sayang kawan..

kes kedua :
keluar bersama kawan-kawan.. dan ada yang berpakaian tidak sesuai..

dalam hati sering aku berperang..
apakah tanggapan orang yang memerhati pada aku..
apakah aku tak melakukan apa-apa..

*******************************************************************************

dalam hal-hal tertentu..
apa lah sangat nak larang orang lain..
walaupun melibatkan dosa pahala..

kadang kala.. bukannya dia tak tahu..
dia sendiri juga tahu..
dan apatah lagi aku nak menegurnya..

bukannya aku tak menegur..
tapi..
itu semua keputusan dia..

aku hanya mampu menasihati..
tapi tak mampu lah untuk tiap kali menasihatinya..
aku pon taklah seteguh mana untuk selalu menasihati orang lain..

tak semua kawan kita adalah seperti kita sendiri..
mungkin kita menitik beratkan..
tapi mungkin ada yang hanya ambil ringan..
tapi tuh tak bermakna kita lepas tangan sepenuhnya..
bila hati terasa kuat..
akan cuba menegur..

kita manusia.. 
sering alpa..
sering lupa..
tapi tuk selalu menasihati..
aku tak berdaya..
kerna aku mengharapkan sesuatu yang positif..

aku juga bukanlah sempurna di mataNya..
tapi.. aku turut mahu yang berada di sekeliling ku terpelihara jua..
kerna aku sayangkan mereka..

post ini pon sudah cukup menggambarkan apa yang aku rasa..

apa2 pon.. aku sentiasa mendoakan yang terbaik untuk mereka..

**sebak terasa sambil menaip post ni.. huhu..**

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..