epicenter.. earthquake..

Assalammualaikum..

harituh kecoh pasal gempa bumi kat Acheh..
dan gegaran dia terasa kat negari utara..

disini..
walaupun agak lambat..
suka hati aku lah..
aku nak isytiharkan..
bahwasanya aku S.E.L.A.M.A.T..
heeeee..

alhamdulillah..
tak ada kejadian buruk yang menimpa di negara kita..
syukur sangat2..

okay.. cerita pasal gempa bumi..

actually masa tuh aku kat KBJ..
tengah berjalan2.. merayau2..
dan ketika kejadian berlaku aku di ground floor..
tengah menunggu coolblog..
dan kebetulan pula..
berdepan dengan kedai tuh ada eksklator..
dengan tidak semena-menanya..
ramai orang pulun turun eksklator..
aku rasa sangat sangat pelik..
dan berfikir..
"depa ni dari mana? tengok wayang ka? tapi rasanya wayang atas lagi.. pelik3"
dan aku biarkan saja..
dan sepupu ku yang menemani ku rasa cuak..
sebab ada mak cik cakap soh keluar..
tapi tak cakap plak sebab apa..
aku pon dengan selambanya cakap abaikan..
hahaha..

kemudian...
datanglah seorang pekerja coolblog masuk..
ditariknya kawan dia keluar..
dan cakap rasa goyang..
ada gempa bumi..
okay.. dan dia pon terus siap cepat2 nak keluar..
aku terpinga2..
weyh.. coolblog aku.. dah bayar kot..

okay.. tak apa.. keluar dulu..
then parents aku pon sampai..
kami dah janji nak jumpa kat KBJ..
dan cakaplah ada gempa bumi..
dan mereka rasa goyang dalam kereta..

dan balik tuh baru lah aku diupdate dengan berita pasal gempa bumi tuh..
dan..
adakah satu kerugian aku tak rasa goyang tuh? huhuhu..
tak apa.. anggap saja ada hikmahnya.. haha..

okaylah..
apa2 pon..
alhamdulillah di Malaysia semuanya selamat..
dan kita pon kenalah selalu beringat-ingat..
dan kepada mangsa keadaan di sana..
takziah dan tabahlah di atas apa yang berlaku..

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..