nasihat ku untukmu..


nasihat ku untuk mu..
jagalah aurat mu dengan sempurnanya..
itulah maruah yang paling utama..
aku bisa mengingatkan mu setiap waktu..
tapi kamu lah penentu baginya..

nasihat ku untu mu..
jagalah solat kamu sebaik-baiknya..
kerna itulah tiang agama..
janganlah kamu alpa setiap waktu..
sehinggakan terlupa akan kewajipan yang satu ini..

nasihat ku untuk mu..
jadilah seorang yang BAIK..
BAIK dari segi segalanya..
kerna itulah sebaik-baik manusia..
kasihanilah mereka yang telah membesarkan kamu..
yang ingin kamu menjadi insan yang BAIK..
dan..
kasihanilah mereka yang memikul beban atas kekurangan pada diri mu..

nasihat ku untuk mu..
jagalah kedua ibubapamu sebaiknya..
kerna merekalah yang telah membesarkan kita..
patuhilah arahan mereka..
hormatilah mereka..

nasihat ku untuk mu..
carilah teman sehidupmu yang dapat membimbingmu..
dan janganlah disandarkan atas perasaan semata-mata..
tetapi seorang yang mampu bertanggungjawab atas rumahtangga nanti..
kerna.. itulah yang penting untuk terus bertahan..

nasihat ku untuk mu..
jagalah hati itu sebaik-baiknya..
kerna tiada siapa yang mampu menjaganya selain kamu..
dan aku juga tak bisa sentiasa mengubatinya untuk kamu..


nasihat ku untuk mu..
tak pernah putus..
walaupun kamu sering mengendahkannya..

nasihat ku untuk mu..
kerna aku sayang kan kamu..
aku tak ingin kamu terus-terusan melakukan kesilapan..
kerna kita telah berjanji untuk menjaga antara satu sama lain..
dan aku juga inginkan yang terbaik untukmu..

nasihat ku untuk mu..
terimalah semuanya dengan ikhlas..
kerna aku ikhlas dalam menasihatimu..

nasihat ku untuk mu..
nasihat jugalah diriku ini..
yang kadang kala terkandas di tengah jalan..

nasihat ku untukmu..

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..