Skip to main content

kapur atau maker?

sebagai seorang guru..
mana pilihan anda?
KAPUR atau MAKER?

aku berpeluang menggunakan kedua-duanya..
masa praktikal tempoh hari, sekolah aku tuh guna maker pen..
dan kali ini sebagai guru ganti..
sekolah aku yang ini guna kapur..

secara peribadi..
aku lebih suka guna maker pen..
tangan tak adalah kotor dan berhabuk..
tapi agak kos lah untuk sekolah membekalkan dengan maker pen..
dan satu kelebihan lagi..
boleh baling kat student..
muahaha.. yeah.. itu hobi aku..
kau bising dalam kelas aku..
melayanglah maker pen tuh kat kau..

kapur plak..
kotor dan berhabuk..
aku masih lagi tak dapat biasakan diri guna kapur..
dan sangat ngilu rasanya bila salah posisi kapur digunakan..
tapi kalau guna kapur..
aku dengan suka sukinya conteng muka student aku..
muahaha..


oklah.. kepada sekolah2 yang masih gunakan kapur..
silalah guna maker..
haha.. suka2 ja aku kan..
heeee~

Comments

  1. kalau boleh kapur dielakkan...sebab debu kapur tu boleh mengganngu kesihatan..tapi maker pun ada juga kesannya..abis tu mcm mana???

    ReplyDelete
  2. @Sekamar Rindu

    aha.. xtau plak yg maker pn da effectny..
    jadi.... jom pk kan yg lain..hehe..

    ReplyDelete
  3. betulll.. wahai sekolah, tolong guna marker..nanti jari rosak kalau asyik guna kapur je...

    psttt.. ooo.. kita ni amik bidang yg sama rupenye.. cume, kita dah habis dah.. tgh tggu posting.. hye cikgu!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

hari ini aku nak berkongsi pengalaman aku selama 3 bulan menjadi guru praktikal.. aku nak berkongsi tentang kelas relief.. tahu kan, kelas relief ini, guru-guru dikehendaki untuk masuk ke kelas yang kelas tidak ada guru.. sama ada guru tersebut berkursus, cuti atau ada hal-hal tertentu..

masa dulu sekolah, cukup seronok kan kalau cikgu tak datang.. dan kita boleh buat suka hati.. kalau ada cikgu yang jaga masuk pun, kebiasannya akan disuruh buat kerja sendiri.. betul tak?? hehhee~


setelah menjadi guru praktikal.. aku merasakan cukup FOBIA dengan kelas relief.. malas betul nak masuk kelas dan menjaga kelas tersebut supaya tidak bising.. iyelah, aku pun pernah merasai masa mereka pada dahulu kala.. sekiranya guru mereka ada meninggalkan kerja, senanglah sikit nak menjaga pelajar-pelajarnya.. kalau tidak, jenuhlah.. tuntutan disekolah yang aku praktikal mengkehendaki guru-guru mengadakan aktiviti bersama pelajar.. aku sering saja menyuruh mereka membuat kerja masing-masing.. hahahaha!! k…

perbezaan PRU 13 dan PRU 12 mengikut parti (parlimen)

Assalammualaikum..
nampak gayanya masing2 sudah mengetahui keputusan PRU 13.. tahniah kepada yang telah menang.. dan yang kalah jangan putus asa.. cuba lagi PRU 14.. heeee..
okay.. di sini saya hanya hendak membuat perbandingan parti yang menang.. dan sila analisis sendiri.. hehehe...

klik SINI untuk peringkat DUN
PRU 12PRU 13P1PADANG BESARBNBNP2KANGARBNBNP3ARAUBNBNP4LANGKAWIBNBNP5JERLUNBNBNP6KUBANG PASUBNBNP7PADANG TERAPPASBNP8POKOK SENAPASPASP9ALOR SETARBNPKRP10KUALA KEDAHPKRPKRP11PENDANGPASBNP12JERAIPASBNP13SIKPASBNP14MERBOKPKRBNP15SG PETANIPKRPKRP16BALINGPASBNP17PADANG SERAIBEBASPKRP18KULIMBEBASBNP19TUMPATPASPASP20PENGKALAN CHEPAPASPASP21KOTA BHARUPASPASP22PASIR MASBEBASPASP23RANTAU PANJANGPASPASP24KUBANG KERIANPASPAS

senarai tampal??

ehem.. budak2 UTM sekarang neh tengah kecoh dengan SENARAI TAMPAL.. yeah.. senarai tampal.. gerun.. gerun.. gerun..
apa2 pun senarai tampal.. kau keluar ka tak.. aku tak kisah langsung.. huhu..
aku tak nak tengok kau lagi.. even result yang sebenar pon aku tak nak tengok.. huhu.. sendiri tau resultnya akan teruk.. sendiri juga tak nak terima hakikat.. aishhhhh~ parah2..
yang pasti sila JANGAN tanya aku apa RESULT aku. itu sahaja yang aku nak bagitau.. thank you~