apabila peperiksaan menjelang..

minggu lepas..
warga SK Bayan Lepas menempuh ujian..
dan bagi pelajar tahun 6.. peperiksaan percubaan MGB..

3 hari sahaja budak2 neh periksa..
tapi.....
nak jaga periksa pon bukan senang..
aishhhh..

bila masuk kelas yang agak liar..
nak tenangkan mereka pon ambil masa..
padahal periksa dah nak mula..

bila dah mula periksa..
terdengar bunyi2 yang sengaja dibunyikan..
sengaja mencari pasal neh..
terpaksa aku duduk depan budak neh..
amik kau..

dulu.. aku tak selesa bila cikgu berhenti kat aku..
dan tengok aku jawab..

tapi sorry to say..
sebagai cikgu aku buat juga benda tuh..
heee..
bukan apa..
bosan lahhh..
apa yang aku boleh buat tengok budak2 neh merapu..

tapi...
agak sakit hati bila kertas yang dijawab adalah kertas yang aku ajar..
suka suki ja buat salah itu buat salah ini..
sabar jelah...


ada sekali aku menjaga paper english..
weyhh.. penat ouhhh..
"cikgu... neh apa maknanya?"
aku pon cakaplah..
bila seorang dah tanya..
berduyun2 mai datang tanya..
ouchhh..
tak pasti pula aku dibenarkan ka tak translate untuk mereka..
sejam suku tempoh masa menjawab..
sejam suku tuhlah aku mentranslate kan untuk mereka..

dan ada juga..
baru 25minit masa menjawab..
sudah selesai..
waaah2.. habis hebat lah eh..
aku pon menyibok tengok jawapan..

macam2 karenah apabila jaga periksa..
antara sabar dengan tak..
paling2.. aku mengambil kertas mereka apabila mereka bising..

dan sekarang mereka sudah selesai menjawab..
dan aku pon sudah selesai tanda kertas mereka..

ada sesiapa yang bakal mengambil peperiksaan?
good luck and all the best lah yek..

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..