selamat bercuti pekerja sekalian

Assalammualaikum..

hari ini 1 Mei..
dan hari ini adalah cuti umum..
bersempena hari pekerja..
maka..
SELAMAT BERCUTI..
satu hari pon..
amat bermakna dan sangat bermakna..

dan..
saya tak ada kaitan pon dengan cuti hari pekerja..
sebab tidak bekerja..

status saya terkini..
seorang penganggur yang setia..
dah hampir dua bulan.. huhuhu..
maknanya tak ada income lah yang masuk..

masih berharap dan terus berharap..
ada kekosongan..
sementara menunggu posting..
kerana sesungguhnya saya memerlukan duit untuk persediaan posting..

sebagai penganggur yang setia di rumah..
kadang2 terasa kebosanannya..
bukan kadang2.. selalu..
nak keluar pon..
alahai...
still sorang..

semuanya keja..
dan semuanya sibuk..
tak ada siapa yang sudi melayan saya...
mulalah nak emo tu... haishhhh..

di kala ini..
peneman saya hanyalah Monkey D. Luffy dan crewmates..
ni pon dah jejak episode 500..
tak lama lagi habis lah One Piece yang nak dikejar..


kalau tanya kenapa tak cari kerja yang lain..
saya ada reason tersendiri..
lama kelamaan rasanya boleh hilang interest nak kerja ni.. huhuhu..

well...
tak apalah..
kita kena lah berfikiran positif..
rezeki tu Allah yang tetapkan..
percaya saja padaNya..
:)

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..