pengangkutan

Assalammualaikum..

bila umur dah meningkat..
kita memerlukan kenderaan untuk bergerak..

kalau dulu masa sekolah..
bas awam lah pengangkutan yang utama..

dan bila dah makin meningkat..
memerlukan kenderaan untuk bergerak..
lebih2 lagi bila dah bekerjaya..
takkan nak tunggu bas..
boleh ja.. tapi kalau keja pagi..
satu hal plak nak kira jam bas tu ada pukul berapa..

dan sekarang ni..
aku hanya mampu menunggang motosikal..
alhamdulillah.. okay lah jugak..

sedang berkira2 tuk bawa kereta..
iyelah.. lesen ada ja..
tapi nak bawa tu.. hehe..
(panas telinga aku bila orang kata aku peram lesen kereta)
dan atas nasihat kawan aku juga..
yang risau aku bawa moto nak ke mana2..
insyaAllah.. satu hari nanti yek..

dan rasanya dah jadi satu keperluan ada lesen ni..
aku ada seorang sepupu aku..
dalam proses ambil lesen..
dan dalam masa yang sama kena hadiri kursus 6 bulan..
tak ka susah nak ulang alik dari rumah ke tempat tu..
mengharapkan ihsan kawan2..
huhu..

that's why laa.. perlunya ada lesen..
hehehe..

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..