Skip to main content

bermula semester baru..

nampaknya rata-rata dah bermula semester baru.. semestinya semester baru bermula dengan azam yang baru dan semangat yang baru.. untuk pelajar-pelajar yang baru masuk.. SELAMAT DATANG ke alam yang baru.. bagi pelajar kanan plak.. teruskan usaha untuk semester ini.. apa pun result pada semester lepas.. kita lupakan sekejap.. fokus untuk skor pada semester ini.. target DEAN LIST.. untuk pelajar akhir tahun.. selamat bertungkus lumus dengan projek sarjana muda..

sedang semua bertungkus lumus dengan kelas.. aku masih lagi bergembira buat sementara waktu.. hehe.. taklimat 14hb.. 19hb lapor diri.. then, bermulalah sebuah kerjaya "guru praktikal" haha.. layak ka.. entahlah.. insya-allah boleh..

berdebar sungguh rasanya.. itu pon alhamdulillah hal rumah sewa sudah selesai urusannya seminggu yang lepas.. dan yang menariknya rumah itu adalah KOSONG.. rasanya macam baru beli rumah jek.. hahaha!! dan rasanya ada beberapa hal lagi yang perlu diuruskan.. aku berdoa semuanya berjalan lancar..

just have faith in yourself nur aainaa muhammad!! insya-allah..

Comments

  1. salam ukhti.
    nak cakap satu ayt je.

    SKEMATIK + cegu = aina :)

    ReplyDelete
  2. ainaaaaaa!!!!!! gud luck... jgn garang sgt.. ngee..:) ku sangat takut mhadapi LM... tp tu je pilihan yg ade....cuak Oo...

    ReplyDelete
  3. nad: uihhh.. suka hati lah.. hehe..

    salwa: yeahh.. u too.. mna da garang.. bek pa.. smua org tkut.. mna da org xtkut.. hehe..

    ReplyDelete
  4. oke.
    gud luck for both of u. :)

    orang lambat sikit. a semester after.
    haha. hoping dapat area shah alam. so dat i can turun Muar (ddk umah dayah), buleh la buat blind date kt UTM. bajet brani je aku ni. haha. plus, i'll be allowed tunggang haiwan peliharaan nanti.

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

hari ini aku nak berkongsi pengalaman aku selama 3 bulan menjadi guru praktikal.. aku nak berkongsi tentang kelas relief.. tahu kan, kelas relief ini, guru-guru dikehendaki untuk masuk ke kelas yang kelas tidak ada guru.. sama ada guru tersebut berkursus, cuti atau ada hal-hal tertentu..

masa dulu sekolah, cukup seronok kan kalau cikgu tak datang.. dan kita boleh buat suka hati.. kalau ada cikgu yang jaga masuk pun, kebiasannya akan disuruh buat kerja sendiri.. betul tak?? hehhee~


setelah menjadi guru praktikal.. aku merasakan cukup FOBIA dengan kelas relief.. malas betul nak masuk kelas dan menjaga kelas tersebut supaya tidak bising.. iyelah, aku pun pernah merasai masa mereka pada dahulu kala.. sekiranya guru mereka ada meninggalkan kerja, senanglah sikit nak menjaga pelajar-pelajarnya.. kalau tidak, jenuhlah.. tuntutan disekolah yang aku praktikal mengkehendaki guru-guru mengadakan aktiviti bersama pelajar.. aku sering saja menyuruh mereka membuat kerja masing-masing.. hahahaha!! k…

perbezaan PRU 13 dan PRU 12 mengikut parti (parlimen)

Assalammualaikum..
nampak gayanya masing2 sudah mengetahui keputusan PRU 13.. tahniah kepada yang telah menang.. dan yang kalah jangan putus asa.. cuba lagi PRU 14.. heeee..
okay.. di sini saya hanya hendak membuat perbandingan parti yang menang.. dan sila analisis sendiri.. hehehe...

klik SINI untuk peringkat DUN
PRU 12PRU 13P1PADANG BESARBNBNP2KANGARBNBNP3ARAUBNBNP4LANGKAWIBNBNP5JERLUNBNBNP6KUBANG PASUBNBNP7PADANG TERAPPASBNP8POKOK SENAPASPASP9ALOR SETARBNPKRP10KUALA KEDAHPKRPKRP11PENDANGPASBNP12JERAIPASBNP13SIKPASBNP14MERBOKPKRBNP15SG PETANIPKRPKRP16BALINGPASBNP17PADANG SERAIBEBASPKRP18KULIMBEBASBNP19TUMPATPASPASP20PENGKALAN CHEPAPASPASP21KOTA BHARUPASPASP22PASIR MASBEBASPASP23RANTAU PANJANGPASPASP24KUBANG KERIANPASPAS

senarai tampal??

ehem.. budak2 UTM sekarang neh tengah kecoh dengan SENARAI TAMPAL.. yeah.. senarai tampal.. gerun.. gerun.. gerun..
apa2 pun senarai tampal.. kau keluar ka tak.. aku tak kisah langsung.. huhu..
aku tak nak tengok kau lagi.. even result yang sebenar pon aku tak nak tengok.. huhu.. sendiri tau resultnya akan teruk.. sendiri juga tak nak terima hakikat.. aishhhhh~ parah2..
yang pasti sila JANGAN tanya aku apa RESULT aku. itu sahaja yang aku nak bagitau.. thank you~