rapuhnya emosi kamu..

Assalammualaikum....

di pagi yang hening ini..
aisehh..
dikala pulun menyiapkan assignment..
mencuri masa seketika update blog..
kerana telah mencuri masa membaca buku seketika..
mana taknya..
alih2 baca..
terasa terkena di hidung pula..
adehhh..
ingin aku share kan disini.. :)

ohh ya..
kamu di tajuk atas tuh..
adalah aku yek..

salah satu sub topik dalam buku yang aku baca..

"berhati-hatilah.. jangan sampai putus asa dan kecewa"

semua kejadian itu 
sekalipun menimpakan penderitaanya padamu
ia pulalah yang akan merasakan kepadamu
kenikmatannya..

penulis menyarankan agar sentiasa mengungkap kalimah agung..

perbanyakkanlah membacanya dan usirlah dengannya dari dalam diri anda segala kesusahan, 
nescaya anda akan beroleh kegembiraan dari Allah..
dan menemui kemudahan yang dekat waktunya..
jangan sesekali anda berputus asa atau membiarkan kekecewaan menghimpit diri anda..
kerana sesungguhnya tiada satu pun kesempitan..
melainkan sesudahnya datang kelapangan dan tiada satu pun kesulitan melainkan sesudahnya ada kemudahan..
itulah ketentuan yang pasti berlaku dan peraturan yang telah ditetapkan..
jadi, berbaik sangkalah selalu kepada Allah..
bertaqwalah kepadaNya..
memohonlah kepadaNya dan..
nantikanlah jalan keluar dariNya..

i really loves that sentences..

iyaa.. aku sedang diuji..
dan terasa malunya aku..
bila mana aku gagal mengawasi emosi aku sendiri..
aku terlalu membiarkan emosi mengawal diri..
sehingga aku telah melakukan sesuatu yang tidak sepatutnya dilakukan..
rasa bersalah sangat padanya..
maafkan aku yek modern algebra..

ternyata sangat aku bukan seorang yang kuat..
seorang yang kuat menghadapi semua ujianNya..
sedangkan Allah sendiri telah berfirman..
bahawa Dia tidak akan menimpakan sesuatu ujian ke atas umatNya sekiranya umatNya tidak mampu menghadapinya..

need to change back all the rhythm..  

yakin akan ketentuanNya..
namun.. masih ada sesuatu yang aku perlu lakukan..
mungkin berhadapan dengannya dan selesaikan semua antara kami..

tak banyak yang aku pinta dari kalian..
cuma doakan aku terus kuat..
:)



Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..