demam PMR..

5 Oktober yang lepas, bermulalah satu pengembaraan untuk pelajar tingkatan 3.. mereka telah diuji dengan sebenarnya dan menduduki peperiksaan PMR.. tentunya bagi mereka, ini suatu peperiksaan yang sangat penting dan harus diberikan tumpuan.. iyelah kan, pepriksaan inilah yang akan menentukan haluan mereka pada masa akan datang..

suatu pengalamn yang menarik semasa aku berada di SMK Kota Kulai.. aku sangat kagum dengan pendekatan yang dilakukan oleh sekolah neh.. sekolah aku dulu pon tak adalah wat sampai camtuh sekali..

mula2.. sebelum calon-calon PMR neh masuk dewan, akan ada pengisian oleh guru yang akan mengingatkan semula isi2 penting yang harus pelajar neh ingatkan.. kiranya, cikgu akan wat quick review lah.. 2nd, calon2 PMR neh akan dibekalkan dengan air minuman dan makanan.. dijaga gila ahh bak menatang minyak yang penuh.. yang paling menarik sekali, pelajar2 yang tidak mengambil peperiksaan akan berkumpul di surau semasa calon2 PMR neh jawab soalan.. mereka akan melakukan solat hajat dan bacaan yaasin supaya calon2 yang menjawab dapat menjawab dengan tenangnya..

kalaulah nak dibandingkan dengan sekolah aku.. jangan cakaplah.. sebelum masuk dewan, suka hati koranglah.. nak study ka pa ka.. cikgu hanya ada untuk ingatkan jangan lupa bawak ic dengan slip.. makan2 neh mana ada sekolah nak support ooo.. solat hajat dengan bacaan yaasin?? lagi lah.. kitaorang memang menjawab dengan daya usaha sendirilah..

sememangnya mereka neh sangat beruntung.. tapi hasilnya, wallahua'alam.. harapnya mereka berjaya memperoleh apa yang mereka targetkan.. insya-Allah..

Comments

  1. for me, too pampered kot.
    manusia slalunya kena bagi susah sikit, baru die hargai hidup senang.
    :p emo je bunyi ak.

    we didnt get that kind of treat, sbb tu u feel that they r lucky enough ade jagaan mcm tu. persoalannya, do they feel the same? >.<

    ReplyDelete
  2. bgus nya sek hg..nt hg leh praktik kt sek2 len..maju lah guru utk negara!! haha

    ReplyDelete
  3. nad~ too pampared?? kind of.. but possitively, da situation is good ryte?? school already done all da best 4 da stdnt.. and da rest is leave at the stdnt.. support by da school is one of da importants things too.. whether they feel da same or not.. idk.. bt smehow, they should know how lucky they are dat da school is very supportive..

    iffah~ praktikan kat skolah len?? hahah.. lmbt lg ehh..

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..