problem encountered...

okay.. korang ada baca kan masalah yang aku hadapi sebelum ini..
alaa... yang kat SINI neh..

akhirnya...
aku dah berjaya selesaikannya..
tak tahulah nak kata apa yang bermasalah..
rasanya email yang digunakan untuk log in tuh yang masalah..
sebab.. aku ada menguruskan satu lagi blog..
dan ternyata tak ada masalah untuk log in..
cuma yang aku punya ini sahaja yang ada masalah nak log in..

jadi... apa aku buat??
aku mengambil keputusan untuk tukar email log in..
dari yahoo ke gmail..
okay.. rumit sungguh cara penukarannya..
aku perlu memastikan log in dengan email yahoo itu berjaya..
apabila dah berjaya log in dengan email yahoo..
aku menukar log in email..

nak tau caranya??? 
woohh.. renyeh seyh..
mula2 aku kena ada author dulu di setting permission..
then.. aku add lah email yang satu lagi..
kemudian buka email yang di add..
kat situ ada email yang mengatakan kita diinvite untuk jadi author..
okay.. accept..
bila dah accept..
dekat setting permission tuh difreshkan..
akan dapati ada lah author yang baru kita masukkan..
kemudian kat author tuh kita grant admin priveligence..
kiranya kita bagi author lagi satu sebagai adminlah..
kalau tak settingnya agak berbeza..
bila dah grant..
bolehlah diremove email yang lama tuh..
kemudian.. sig in lah dengan email yang baru..
tapi kan......
semua blog yang kita follow tuh tak ada..
sebab kita guna email yang lain..
makna kata.. aku kena follow semua2nya balik..
adus......
penat seyh nak follow balik..
tapi apa2 pun masalah tuh dah selesai..
lega...

jadi.. aku boleh log in dengan senang hati..
dan blogwalking dengan hati yang riang..
hahhaa..

Comments

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..