yes.. EMAS milikku..


alhamdulillah.. aku telah menyumpurnakan satu tugas yang agak berat.. iaitu selaku pengurus sukan petanque untuk Kolej Tun Fatimah (KTF) untuk SUKAM (sukan antara kolej UTM).. pasukan aku telah membuktikkan bahawa KTF terdiri daripada pemain-pemain petanque yang agak hebat.. (cewaaahh.. haha).. kami berjaya membawa pulang emas untuk KTF setelah bergelut selama beberapa hari di gelanggang pantai, pusat equin.. sesungguhnya segala latihan di padang KTF ataupun di gelanggang itu sendiri membuahkan hasil.. walaupun aku agak penat menguruskan mereka ini.. tapi, aku bangga kerana mereka mampu mengalahkan kolej lain.. dan kami juga dapat memperbaharui rekod lama.. tahun lepas.. nombor 3..

walaubagaimanapun.. aku agak terkilan kerana tak dapat menyumbangkan skill aku untuk petanque.. tahun lepas, aku terlepas peluang.. kerana test.. aku terpaksa menjadi simpanan walaupun hakikatnya aku pemain utama.. walaupun sebagai pengurus aku boleh bermain bersama.. tapi, aku rasa adalah lebih baik jika aku hanya mengurus dan memberi sokongan dari belakang.. itu sajalah yang buat aku agak terkilan..

aku sangat bangga dengan team yang aku ada.. penyertaan aku dapat melebihi daripada yang diperlukan.. aku terpaksa buang beberapa pemain.. agak berat juga untuk buat keputusan.. mungkin tahun depan mereka masih berpeluang lagi.. 7 pemain.. 2 pemain senior dan 5 pemain junior.. kami bermain secara pasukan.. 3 single dan 2 beregu..

beberapa kali aku terpaksa menukar susunan pemain.. ada yang takut.. ada yang tak serius.. tapi akhirnya semuanya ok.. fahana.. syarmila.. fizah.. midah.. hidayah.. niza.. suhailee.. thanks sangat-sangat kerana sudi main untuk KTF.. semoga kenangan antara kita tidak akan terhapus.. best sangat-sangat masa training.. lebih-lebih lagi si dayah.. tak habis-habis dengan 'abang ketayap' dia.. dialah yang menyerikan team kami.. si dayah bergandingan dengan niza ( niza neh sebenarnya main single.. tapi sebab tak berapa yakin.. terpaksalah aku tarik dia main bergu).. mereka neh agak tak serius masa main.. perlukan perhatian sepenuhnya daripada aku.. pernah sekali saja mereka menang..

perjalanan perlawanan kami taklah teruk sangat.. kami agak bernasib baik sebab tak satu kumpulan dengan K9 dan KDSE.. (antara kolej yang terkuatlah) target aku masa tuh sampai final saja.. sebab aku tahu kami akan jumpa dengan K9 di final.. dalam kumpulan.. lawan secara liga.. kami berjaya mendapat johan kumpulan.. mula-mula kalahkan KTDI, 3-2 ( mereka neh main agak cerewet sikit).. nehlah first game kami.. aku ingat lagi, masa aku tengah kalut nak turun padang.. cikgu DE aku call.. aku tau aku tak pergi kelas dia.. tapi tuh bukan kelas formal.. huhu.. aku terpaksa.. kalau masuk kelas DE, tak habis-habis perli.. terpaksalah aku memekakkan telinga.. tutup kes ahh.. sambung balek.. hehe.. kemudian kami kalahkan K11, 5-0 (KTDI cakap mereka neh kuat main psiko, tapi masa lawan dengan kami.. taklah teruk sangat.. boleh dikawal lagi) dengan mendapat johan kumpulan.. kami dapat 'bay' untuk terus ke separuh akhir.. masa separuh akhir lawan dengan tuan rumah, KRP.. alhamdulillah kami menang, 3-2 (kalau tak silap) masa final, kami paling tak duga yang K9 yang beriya-iya nak lawan dengan kami kalah dengan KDSE masa separuh akhir.. so, di final kami berjumpa dengan KDSE.. walaupun target aku hanya sampai di final, tapi bila mengenangkan yang kami berjumpa dengan KDSE, aku menaruh harapan untuk mendapat emas..


Perjalanan masa di final agak menyeramkan aku.. Pn K (pengetua kami) turun padang untuk beri sokongan.. aku mula-mula sekali dikejutkan dengan kekalahan pertama bila single 2 aku yang tak pernah kalah lagi kalah dengan KDSE.. skornya agak teruklah juga.. maybe, dia dah penat.. (mula-mula single 1, tapi untuk final aku turunkan pangkat dia.. hehe) tapi, aku bersyukur bila single 3 aku berjaya kalahkan KDSE.. aku semakin yakin dengan kemenangan kami.. aku meninjau anak-anak buah aku yang tak habis lawan lagi.. single 1, double 1 dengan double 2.. double 1 menyakinkan aku bila mereka hanya perlu satu mata kemenangan saja lagi.. single 1 aku pula terpaksa berhempas pulas.. (almaklumlah.. lawan dengan budak U team) double 2 aku plak, menunjukkan prestasi yang agak bagus juga.. akhirnya, kami berjaya mengalahkan KDSE dengan mata kemenangan 3-2 ( double 2 aku tumpas juga akhirnya) aku sangat bersyukur..

majlis penyampaian pingat dilakukan masa tuh juga.. masa tuh, pingat akulah yang paling mahal sebab tertulis pengurus.. hahaha.. aku bercadang nak belanja makan mereka.. tapi, aku tak pasti lagi bila.. banyak juga gambar yang kami ambil.. tapi, aku tak dapat lagi gambar tuh.. tapi, bila aku dah dapat.. aku akan upload kat sini jugak.. :)

itulah antara kenangan yang tidak akan aku lupakan.. dan nasihat aku untuk mereka.. pertahankan emas kita untuk tahun depan.. insya-allah..

Comments

  1. haha..
    pulon cite detail2..
    agak x brapa phm, tp yg aku taw hg menang aa..
    neway, congrats!
    hg troskn petanque, aku plak mnceburkn diri kt bowling.. haha.. skrg nga bljr equestrian plak.. da bley nek kuda xde org pegang da.. okey laa tuh..

    ReplyDelete
  2. ceh.. biarlah.. ska hti ak lahhh.. satu kpuasan oo.. ntah, tp ak rsa ak xleh nk rncak sgt.. hurmm.. oklah tuh blajr equestrian.. nnt leh bwak ak jln2.. haha

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..