Skip to main content

cikgu tak ada suara?

Assalammualaikum..

minggu lepas dan minggu ini kesihatan kurang memuaskan..
selesema dan batuk2..
bila lah nak baiknya batuk neh..
alhamdulillah, sekarang makin ok..
tapi, masih lagi batuk2..

minggu lepas agak teruk..
apabila aku kehilangan suara..
weyh.. camna aku nak masuk kelas kalau tak ada suara..
seriusly........
aku memang tak ada suara..
nasib baik satu hari sahaja..
hari kemudiannya dah ada balik..
walaupun tak seberapa lagi..

hari itu hari rabu..
pening aku memikirkan macam mana nak masuk kelas..
kelas mula2.. KH..
okay.. bawak masuk bengkel..
buat pemasangan litar..
jadi kerja sendiri..
tak perlu aku mengeluarkan suara..
cuma pabila nak menyuruh mereka kemas..
adehhh..terpaksa aku berhempas pulas..
dengan saki baki suara yang ada..

kemudian.. kelas pendidikan sivik dan kenegaraan..
masuk kelas..
aku mengagahkan diri mengexplainkan student2 tentang sistem pemerintahan negara..
15 minit berlalu..
"kamu salin sajalah nota kat papan yek.. cikgu dah tak ada suara"
ternyata aku dah penat..


dan selepas kelas tuh.. matematik darjah 4..
adoiiiii..
habis hingaq kelas..
aku tak mampu nak watpa..
lantak kaulah..

huhu.. itu nasib baru sehari..
kalau berhari2??
mau pengsan aku..
dahlah bulan puasa..
tak boleh minum air..
huhu..

itulah nasib seorang cikgu bila tak ada suara.

Comments

  1. sabor jer lah.. moga ada balik suara tu..

    ReplyDelete
  2. @aiman

    hehe.. aha.. sabar sajalah yg leh..

    ReplyDelete
  3. cikgu aainaa, kna banyak minum ayaq suam & ayaq asam jawa. get well s0on. ;)

    ReplyDelete
  4. teringat dak kls hang kt smkkk. hehehe.

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

hari ini aku nak berkongsi pengalaman aku selama 3 bulan menjadi guru praktikal.. aku nak berkongsi tentang kelas relief.. tahu kan, kelas relief ini, guru-guru dikehendaki untuk masuk ke kelas yang kelas tidak ada guru.. sama ada guru tersebut berkursus, cuti atau ada hal-hal tertentu..

masa dulu sekolah, cukup seronok kan kalau cikgu tak datang.. dan kita boleh buat suka hati.. kalau ada cikgu yang jaga masuk pun, kebiasannya akan disuruh buat kerja sendiri.. betul tak?? hehhee~


setelah menjadi guru praktikal.. aku merasakan cukup FOBIA dengan kelas relief.. malas betul nak masuk kelas dan menjaga kelas tersebut supaya tidak bising.. iyelah, aku pun pernah merasai masa mereka pada dahulu kala.. sekiranya guru mereka ada meninggalkan kerja, senanglah sikit nak menjaga pelajar-pelajarnya.. kalau tidak, jenuhlah.. tuntutan disekolah yang aku praktikal mengkehendaki guru-guru mengadakan aktiviti bersama pelajar.. aku sering saja menyuruh mereka membuat kerja masing-masing.. hahahaha!! k…

perbezaan PRU 13 dan PRU 12 mengikut parti (parlimen)

Assalammualaikum..
nampak gayanya masing2 sudah mengetahui keputusan PRU 13.. tahniah kepada yang telah menang.. dan yang kalah jangan putus asa.. cuba lagi PRU 14.. heeee..
okay.. di sini saya hanya hendak membuat perbandingan parti yang menang.. dan sila analisis sendiri.. hehehe...

klik SINI untuk peringkat DUN
PRU 12PRU 13P1PADANG BESARBNBNP2KANGARBNBNP3ARAUBNBNP4LANGKAWIBNBNP5JERLUNBNBNP6KUBANG PASUBNBNP7PADANG TERAPPASBNP8POKOK SENAPASPASP9ALOR SETARBNPKRP10KUALA KEDAHPKRPKRP11PENDANGPASBNP12JERAIPASBNP13SIKPASBNP14MERBOKPKRBNP15SG PETANIPKRPKRP16BALINGPASBNP17PADANG SERAIBEBASPKRP18KULIMBEBASBNP19TUMPATPASPASP20PENGKALAN CHEPAPASPASP21KOTA BHARUPASPASP22PASIR MASBEBASPASP23RANTAU PANJANGPASPASP24KUBANG KERIANPASPAS

senarai tampal??

ehem.. budak2 UTM sekarang neh tengah kecoh dengan SENARAI TAMPAL.. yeah.. senarai tampal.. gerun.. gerun.. gerun..
apa2 pun senarai tampal.. kau keluar ka tak.. aku tak kisah langsung.. huhu..
aku tak nak tengok kau lagi.. even result yang sebenar pon aku tak nak tengok.. huhu.. sendiri tau resultnya akan teruk.. sendiri juga tak nak terima hakikat.. aishhhhh~ parah2..
yang pasti sila JANGAN tanya aku apa RESULT aku. itu sahaja yang aku nak bagitau.. thank you~