Skip to main content

between silence and speak out..

in our life.. there must be a situation whether we should be silence or speak it out..and that things is depends on the situation right..

if it related with education, speak out is better.. if we feel not understand, just speak it out.. if we feel the things is not right, just speak it out and correct the thing so others does not do the things not right.. and if we feel misunderstand, speak it out too so that it will not bother us and someone will help to explain it.. it is not good for us just to keep silence.. knowledge is very important.. and it is very useful.. specially in exam.. so, feel easy to speak out anything related with education..

but.. how if related with personal problem?? hurmm.. everybody have their own opinion.. some will feel better after they speak out their problem to their close friend.. but some feel comfortable if they could silence and keep it as secret..however, it is not good.. its not about to make other feel sympathy.. but we need someone to us feel relief.. just speak it out to whom you are trusted.. they will lend their ear and you will feel a little relief and you can ask their opinion.. beside, they also can motivate you and can cheer you will you have complicated problem..


how about our movement?? our activities and our step that we take in daily life.. sometimes, its better to speak it out so that others know what we want to do so that they won't get worry.. but somehow, silence also need where we don't want others to be hurt with what we do.. whenever we need some privacy.. its not mean that we cheated.. its just not telling the truth.. but.. we have the reason why we do so.. and just hope that others can understand and not misunderstand with the action taken.. 


sometimes, SPEAK OUT is hard but SILENCE also hard too.. many things need to consider.. so, which one is better??


SILENCE




















OR


SPEAK OUT

Comments

  1. hurmm.. bru nak up cket bahasa.. dah da org xpham.. huhu..

    pa jelah yg hg pening?? huhu..

    hurmmm.. oklahh.. ak translatekan.. perkara yg utama nak difokuskan ialah.. antara diam dgn inform.. mna better..

    i've already asked u da same ques.. ;)

    ReplyDelete
  2. hurm... kalo edu tuh mmg kne speak out la.. kalo x smpi ble x maju2... but kalo personal prob tuh... ku rse cm silence better... but speak it out kne jgk... =) dpends on situation la...

    silence zone.....=))

    ReplyDelete
  3. depends on situation eh.. hehe.. ok.. :p

    ReplyDelete
  4. yepp.. situasi dlm hidup neh berbeza2...

    ReplyDelete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

hari ini aku nak berkongsi pengalaman aku selama 3 bulan menjadi guru praktikal.. aku nak berkongsi tentang kelas relief.. tahu kan, kelas relief ini, guru-guru dikehendaki untuk masuk ke kelas yang kelas tidak ada guru.. sama ada guru tersebut berkursus, cuti atau ada hal-hal tertentu..

masa dulu sekolah, cukup seronok kan kalau cikgu tak datang.. dan kita boleh buat suka hati.. kalau ada cikgu yang jaga masuk pun, kebiasannya akan disuruh buat kerja sendiri.. betul tak?? hehhee~


setelah menjadi guru praktikal.. aku merasakan cukup FOBIA dengan kelas relief.. malas betul nak masuk kelas dan menjaga kelas tersebut supaya tidak bising.. iyelah, aku pun pernah merasai masa mereka pada dahulu kala.. sekiranya guru mereka ada meninggalkan kerja, senanglah sikit nak menjaga pelajar-pelajarnya.. kalau tidak, jenuhlah.. tuntutan disekolah yang aku praktikal mengkehendaki guru-guru mengadakan aktiviti bersama pelajar.. aku sering saja menyuruh mereka membuat kerja masing-masing.. hahahaha!! k…

perbezaan PRU 13 dan PRU 12 mengikut parti (parlimen)

Assalammualaikum..
nampak gayanya masing2 sudah mengetahui keputusan PRU 13.. tahniah kepada yang telah menang.. dan yang kalah jangan putus asa.. cuba lagi PRU 14.. heeee..
okay.. di sini saya hanya hendak membuat perbandingan parti yang menang.. dan sila analisis sendiri.. hehehe...

klik SINI untuk peringkat DUN
PRU 12PRU 13P1PADANG BESARBNBNP2KANGARBNBNP3ARAUBNBNP4LANGKAWIBNBNP5JERLUNBNBNP6KUBANG PASUBNBNP7PADANG TERAPPASBNP8POKOK SENAPASPASP9ALOR SETARBNPKRP10KUALA KEDAHPKRPKRP11PENDANGPASBNP12JERAIPASBNP13SIKPASBNP14MERBOKPKRBNP15SG PETANIPKRPKRP16BALINGPASBNP17PADANG SERAIBEBASPKRP18KULIMBEBASBNP19TUMPATPASPASP20PENGKALAN CHEPAPASPASP21KOTA BHARUPASPASP22PASIR MASBEBASPASP23RANTAU PANJANGPASPASP24KUBANG KERIANPASPAS

senarai tampal??

ehem.. budak2 UTM sekarang neh tengah kecoh dengan SENARAI TAMPAL.. yeah.. senarai tampal.. gerun.. gerun.. gerun..
apa2 pun senarai tampal.. kau keluar ka tak.. aku tak kisah langsung.. huhu..
aku tak nak tengok kau lagi.. even result yang sebenar pon aku tak nak tengok.. huhu.. sendiri tau resultnya akan teruk.. sendiri juga tak nak terima hakikat.. aishhhhh~ parah2..
yang pasti sila JANGAN tanya aku apa RESULT aku. itu sahaja yang aku nak bagitau.. thank you~