menutup jalan kah aku?

Assalammualaikum..

sering aku terfikir..
apakah aku menutup jalan untuk bertemu jodoh?

persoalan terjadi apabila kami berkumpul dan membincangkannya..

aku akui..
aku seorang yang bukan mudah untuk membuka jalan kepada seseorang..
tapi kata mereka..
aku perlu membuka jalan..
jodoh tidak akan datang jatuh dari langit..

tapi sebenarnya aku percaya yang memang jodoh itu akan jatuh dari langit..
hahahaha..
jodoh yang tanpa kita sedari..
yang akan datang dengan sendirinya..
dah macam fairy tale plak rasa..
hahaha..

dan usaha..
aku percaya usaha itu..
kepada memperbaiki diri kepada lebih baik..
tapi ada sesetengah berpendapat..
usaha itu kepada mengenali yang lain..
hmmmm..

entahlah..
aku sendiri tak tahu nak berkata tentang ini..
sebab aku mengamalkan dasar tutup pintu..
hahaha..
bukannya dasar tutup pintu sangat..
tapi aku lebih suka mengenali seseorang secara natural..
untuk secara maya..
aku kurang selesa..
dan untuk sebab tu laaa..
aku kena label tak terbuka..
huhuhuhu... T_T
tapi bukannya aku mengamalkan dasar tutup pintu sangat..
depends pada cara approach..
hahhaa..
mengada!!

seriously..
aku rasa benda tu jauh lagi..
untuk bertemu dengan seseorang yang telah dijodohkan..
tapi orang kata..
jangan pandang jauh..
salunya akan dapat yang orang yang dekat dengan kita saja..
hmmmmm...

buat masa sekarang..
sungguh!!
aku tak fikirkan pon lagi..
entah kenapa..
ketika ini aku hanya ingin bersendiri saja..
kerana hati aku ketika ini..
terasa kosong..
sekosong kosongnya..

seseorang pernah cakap kat aku..
bagi peluang untuk diri aku..
apa yang boleh aku kata..
biarlah rasa itu datang sendiri..
aku tak mahu paksa ianya hadir..
kerna..
terlalu banyak perkara yang perlu dipertimbangkan...

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..