itu dugaan Allah

Assalammualaikum...

dugaan Allah itu indah bukan?
pasti ada kenapa kita diduga..
mungkin barangkali kita tak sedar langsung akan keindahannya..
tapi pasti ada terselit keindahan di sebalik dugaan itu..

yaa..
aku diduga beberapa hari ini..
beberapa nikmat diberikanNya telah ditarik..

lepas satu dugaan..
dugaan yang lain menimpa..
barangkali itu bukan hak aku..
hak orang lain..
benarlah kata orang..
selagi kita tak membelanjakannya..
selagi itu ia bukan hak kita bukan rezeki kita..
cuba mengharapkan keajaiban..
tapi... mustahil bukan..

sabarlah hati..
mungkin semuanya adalah kafarah dosa..

tabahlah hati..
ini ketentuanNya..

banyak perkara yang perlu diuruskan..
semoga semuanya dipermudahkanNya..

#aku hanya mampu untuk redha dengan apa yang telah berlaku.....
dan ini yang mampu aku lakukan supaya aku tidak lagi berterusan bersedih hati..

Comments

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..