pre episode USS singapore

Assalammualaikum..

disebabkan ada permintaan..
jadi aku terpaksa dahulukan entri ini..

2 minggu aku spent time di JB..
dah alang2 kumpul dengan kawan2..
tiba2 muncul plan gempak..
lawatan sosial ke USS singapore..
hahaha..

iyelah.. sorang kawan aku bagitau yang dia baru balek dari USS..
so, apa lagi..
terasa macam nak p jugakkkkkk...

memula plan macam main2 ja..
hahaha..
iyalah.. dengan memasing tak ada pasportnya..
aku plak tak bawa..

aku mengambil langkah berjaga2..
memesan supaya mak aku bawa pasport..
kebetulan memang mak aku akan ke JB..
mana tau tiba2 ter ON plak plannya kan..

then bila masing2 mengisukan keseriusan..
maka.. 
setelah masing2 mendapat approval..
maka.. keputusan dicapai..
USS singapore... here we come!!!

first of all.. survey hari..
dan kami berempat pergi under trip luar..
under odyssey..
tapi disebabkan kami ambil under agen..
maka RM 199 termasuk tiket ke USS dan transport..
naik di tune hotel, danga bay..

boleh ja sebenarnya kalau nak thrill..
pergi redah sendiri masuk singapore..
dan cari bas ke USS..
tapi.. disebabkan ada kemudahan..
dan malas nak peningkan kepala..
maka, kami ambil ja under trip tu..
mungkin kalau direct ke agensi tu boleh dapat murah sikit kot..

hari selasa..
selesaikan urusan pasport..
disebabkan aku dah pernah buat..
jadi, at least tau lah a few things that need to prepare..
pejabat imigresen kulaijaya..
seriously.. tak ramai orang..
dan dalam sejam dah dapat..
RM 100 untuk 2 tahun..
(arghhh.. aku dulu jenuh kot.. nak tunggu pon dua jam)


dan bila dah selesai urusan pasport..
kami mengKONFIRMkan trip dengan agen tersebut..
maka trip tersebut pada keesokan harinya..
hoooyeahhh...

nak tau best tak?
tunggu update seterusnya.. muahaha..

teaser....

Comments

  1. wah best nyer.... fiq rindu nk pegi USS lagi...

    ReplyDelete
  2. mohon jgn buat byk part sgt..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. xbanyaklah.. sikit ja.. haha.. hoi, hg pkai acc mna plak ni..

      Delete

Post a Comment

ada apa2 yang nak dikongsikan.. diluahkan.. atau apa2 jek.. silakan~

Popular posts from this blog

kelas relief..

Unduk Ngadau Kaamatan 2017

PSM a.k.a FYP..